تجزیه و تحلیل وب سایت رقبا

تجزیه و تحلیل وب سایت رقبا بخش مهمی از جستجو و تحلیل سئو است. با تجزیه و تحلیل وب سایت های رقبا می توانید ایده هایی را برای بهبود استراتژی های بازاریابی وب خود بدست آورید.

ابزارهای مختلفی برای تجزیه و تحلیل رقبا وجود دارد که برای مقایسه جستجو در وب سایت در برابر وب سایت های رقبا طراحی شده اند.

این ابزارها مبتنی بر معیارهای مختلف SEO هستند و استفاده از آنها بسیار آسان است ، یعنی بعضی از ابزارها شما را ملزم به وارد کردن URL صفحه وب خود ، URL رقیب و کلمه کلیدی هدفمند کرده وابزار به شما می گوید چقدر در مقابل رقبای خود برای آن کلمه کلیدی رتبه بندی شده اید.

چند گام مهم برای تحلیل وب سایت رقبا

 

۱ ) رقبای SEO را پیدا کنید.

به طور کلی، سایت‌هایی که در جایگاه شما ( یا همانند شما  هستند) قرار دارند یا رتبه خوبی برای کلمات کلیدی شما دارند رقبای شما هستند.

 راه ساده  برای پیدا کردن رقبا این است که کلمات کلیدی خود را با گوگل جستجو کنید و به دنبال سایت‌هایی بگردید که در صفحه نتایج جستجو بالا هستند.

2) به سایت رقبا مراجعه کنید
بعد از اینکه لیستی از رقبای خود تهیه کردید ، مرحله بعدی مراجعه به سایتهای آنهاست.

موارد زیادی در سایت های آنها وجود دارد مانند کیفیت و کمیت محتوا ، کلمات کلیدی یا عبارات ، نوع وب سایت (پویا یا استاتیک) و غیره.

این تجزیه و تحلیل به شما می گوید که سایتهای رقبای شما  چقدر حرفه ای هستند و چقدر نیاز به  تلاش برای پیشی گرفتن از آنها دارید.

 

3) بک لینک های رقبا را بررسی کنید
در این مرحله بک لینک های رقبا را بررسی می کنید. شما باید تعداد ، مبدا و  انکر تکست آنها و غیره را پیدا کنید.

در صورت وجود بک لینک از برخی سایتهای معروف ، می توانید با مدیر وب مسترهای وبسایت ها  تماس بگیرید تا بتوانید از آنها بک لینک استفاده کنید.

 

4) حضور رقبا را در شبکه های اجتماعی تحلیل کنید
رسانه های اجتماعی بطور گسترده برای افزایش ترافیک در یک سایت استفاده می شوند.

برای دیدن پست های رقبای خود به برخی از سایت های محبوب مثل اینستاگرام  و تویتر  و … مراجعه کنید.

کیفیت و محبوبیت پست های آنها را بررسی کنید.

توییتر و فیس بوک دو سایت محبوب شبکه های اجتماعی هستند که می توانید بررسی کنید که آیا رقبای شما فعال هستند یا نه.

 

 


پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.