تمام الگوریتم های گوگل

الگوریتم گوگل ، در دهه 90 موتورهای جستجو به همان اندازه امروزی مؤثر نبودند؛ بیشتر تمرکز آنها بر تطابق با کلمات کلیدی و لینک دهنده بود. بنابراین ، هدف قرار دادن کلمات کلیدی دقیق با تعداد زیادی لینک و بک لینک ، برای وب سایتهای با کیفیت پایین بسیار آسان بود.

برای حل این مشکل ، گوگل الگوریتمی را برای فیلتر کردن نتایج معرفی کرد تا بتواند وب را ازاین چنین  محتوا هایی  تمیز کند.

از آن زمان گوگل به طور مداوم الگوریتم خود را برای حفظ و بهبود کارایی موتور جستجوی خود به روز می کند.

برخی از به روزرسانی های عمده Google که به آن کمک می کند تا سایت ها را با دقت بیشتری بررسی کرده و به طور موثر اینترنت را تمیز کند ، در زیر آورده شده است:

 

به روز رسانی های 2016

پنگوئن 4.0

Penguin ۴.۰ در ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۶ اعلام شد، با کمی تغییر مثل این که بخشی از الگوریتم اصلی باشد، بلافاصله به روز می شد و به جای تاثیرگذاری بر کل دامنه ، بر روی صفحات خاص اعمال می شد٫

به روزرسانی Boost Friendly Boost
این در 12 مه 2016 برای کمک به سایتهای موبایل در جستجوی موبایل راه اندازی شد.

 

به روزرسانی های 2015
پاندا 4.2

در 17 ژوئیه 2015 ، گوگل Panda Refresh را (Panda 4.2) به مرحله اجرا گذاشت. هیچ تأثیر فوری در رتبه بندی ندارد. طبق گفته های گوگل ، این 2٪ 3٪ از نمایش داده شدگان جستجوی زبان انگلیسی را تحت تأثیر قرار داده است.

 

به روزرسانی سازگار با موبایل (Mobilegeddon)

در 21 آوریل 2015 رونمایی شد.  گوگل این الگوریتم را به عنوان یک رتبه مهم برای جستجوی موبایل تبدیل کرد. وظیفه آن ارتقاء رتبه بندی صفحات آماده تلفن همراه بود تا کیفیت و محتوای مناسب در اختیار کاربران موبایل قرار گیرد.

به روزرسانی های 2014
پنگوئن 3.0

این الگوریتم در 17 اکتبر 2014 معرفی شده است. فقط یک آپدیت از نسخه قبلی بود  که کمک میکرد تا وب سایت هایی   که رتبه های خود را که در به روزرسانی قبلی رتبه بندی نشده اند ، رتبه خود را افزایش دهند (پنگوئن 2.1).

پاندا 4.1
بیست وهفتمین  نسخه از پاندا بود که توسط گوگل در 23 سپتامبر 2014 منتشر شد. گوگل  می گفت موتور جستجوگر را در شناسایی محتوای ضعیف یاری خواهد کرد تا وب سایت های کوچک یا متوسط ​​با محتوای با کیفیت بتوانند رتبه بهتری کسب کنند.

Pigeon

در ژوئیه 2014 برای مشاغل محلی  و کوچک راه اندازی شد. گوگل گفته است که این الگوریتم  روابط نزدیکتر بین الگوریتم های محلی و اصلی ایجاد می کند تا افراد بتوانند اطلاعات مفید و دقیقی را در نتایج جستجوی محلی پیدا کنند.

پاندا 4.0
این به روز رسانی پاندا در تاریخ 19 مه 2014 برای کمک به وب سایت های کوچک و مشاغل با منابع محدود معرفی شد.

به روزرسانی های 2013
مرغ مگس خوار 1.0

گوگل در تاریخ 20 اوت 2013 برای درک بهتر شکل  وبسایتها   معرفی شده است.

این امکان را داشت که به جای شناخت کلمه کلیدی خاص ، معنی  اصطلاحات طولانی جستجو را درک کند. این به Google کمک کرد تا اصطلاحات جستجوی بلند را تشخیص دهد و با دقت پاسخگویی به چنین کلمات کلیدی بلند را مرتب کند. این امکان را برای کاربران فراهم کرد تا سوالی بپرسند و پاسخ های مناسب دریافت کنند.

به روزرسانی های 2012
پنگوئن

در 24 آوریل 2012 برای هدف قرار دادن سایتهای هرزنامه راه اندازی شد

این سایت ها نتایج جستجو را با خرید لینک یا استفاده از برخی از شبکه های پیوند دیگر که بطور خاص برای افزایش رتبه بندی طراحی شده  بودند . گوگل از طریق ابزارهای Webmaster هشدارهایی صادر کرد و سایتها را به دلیل عدم پیروی از دستورالعمل های خود جریمه کرد.

به روزرسانی های سال 2011
پاندا / کشاورز
این الگوریتم برای تعیین امتیاز به صفحات وب بر اساس کیفیت محتوا و رتبه بندی سایتهای با محتوای کم کیفیت مورد استفاده قرار گرفت. وظیفه آن شناسایی و رتبه بندی مزارع محتوا ، سایت هایی بود که دارای محتوای ضعیف  یا سایت هایی با نسبت تبلیغ به محتوا بودند
به روزرسانی های 2010
کافئین
در ژوئن سال 2010 ، گوگل الگوریتم کافئین خود را برای معرفی سیستم جدید فهرست بندی وب به روز کرد. این الگوریتم گوگل در بهبود سرعت موتور جستجو و خزیدن و فهرست بندی یکپارچه  کمک کرد.

به روزرسانی های سال 2009
کافئین (پیش نمایش)
در آگوست 2009 ، گوگل کافئین را منتشر کرد (پیش نمایش).

وینس
در فوریه 2009 معرفی شد. این یک تغییر بزرگ بود که به نفع مارک های بزرگ بود اما مت کاتس گوگل تصریح کرد که این یک تغییر جزئی است که بر روی رتبه بندی سیگنال هایی مانند اعتماد و اقتدار تمرکز دارد.

به روزرسانی های 2007
بوفی
در ژوئن 2007 معرفی شد. این بروزرسانی به افتخار ونسا فاکس گوگل Google نامگذاری شده است. مت کاتس گفت که این فقط تغییرات جزئی مانند ادغام نتایج جستجو با اخبار ، تصاویر و فیلم ها و غیره بوده است.

به روزرسانی های 2005
بیگدادی
این الگوریتم  در دسامبر 2005 به پایان رسید. این یک تغییر زیرساختی بود که باعث شده تا تکنیک های جدیدی در رابطه با کانونیالیزاسیون URL ، تغییر مسیرها و غیره ایجاد شود.

به روزرسانی های 2004
براندی
این به روزرسانی در فوریه 2004 راه اندازی شد.که ایندکس Google را گسترش داد و از Latent Semantic Indexing  استفاده کرد که Google را قادر به درک بهتر مترادف ها کرد.

آستین
در تاریخ 23 ژانویه 2004 معرفی شد. این بروزرسانی در واقع پیشرفت هایی در بروزرسانی فلوریدا بود. این برنامه تاکتیک های اسپم موجود در صفحه را مانند متن نامرئی و پر کردن متا تگ را هدف قرار داده است.

به روزرسانی های سال 2003
فلوریدا
در 16 نوامبر 2003 معرفی شد. تغییر قابل توجهی در الگوریتم گوگل به وجود آورد و به استفاده از چاشنی کلمات کلیدی برای دستکاری نتایج موتور جستجو پایان داد.

فریتز
در ژوئیه 2013 معرفی شد. گوگل با این به روزرسانی روش خود را برای به روز رسانی ایندکس تغییر داد. اکنون به جای ایندکس کردن به صورت ماهانه ، ایندکس کردن را به صورت روزانه انجام می شود .

منبع


برچسب‌ها:

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.