سئو در صفحه وب (on-page) چیست؟

سئو در صفحه وب یا on-page شامل تمامی اقداماتی مثل قرار  کلید واژه   یا کلمات کلیدی ٫ افزایش کیفیت محتوا ٫ بهینه سازی  متن ها و عنوان ها ٫ url و … است

 

بسیاری از عوامل سئو در صفحه وب وجود دارد که می توانند به سایت شما کمک کنند تا در رتبه  بالاتری در نتایج جستجو داشته باشید . برخی از مهمترین فاکتورهای On-Page به شرح زیر است:

1. کلید واژه یا کلمه کلیدی  در عنوان:

برچسب عنوان به موتور جستجو و کاربران در مورد محتوای وبسایت شما توضیح میدهد.

که  یک توضیحات دقیق از مطالب را ارائه می دهد ، و آن را به یک سیگنال ارتباط مهم برای موتور جستجو تبدیل می کند.

بنابراین ، می توان کلمات کلیدی  را در  عنوان گنجانید که نمایانگر محتوای شما است

به این ترتیب می تواند موتورهای جستجو و کاربران را در درک آنچه می خواهند بخوانند و بر این اساس برای بهبود رتبه آن کمک می کند.

۲. کلید واژه در برچسب description  متا تگ :

یک خلاصه یا بخشی از صفحه شما است که روی صفحات نتیجه موتور جستجو در زیر نشانی اینترنتی نشان داده می‌شود .

ممکن است شامل کلمات کلیدی  باشد   که اطلاعات بیشتر , جذاب برای بازدید کننده  داشته باشد  تا بیشتر روی لینک شما در موتور جستجو کلیک شود .

۳. کلمه کلیدی درتگ H1:

یک عامل مهم  که صفحه شما را معرفی می کند یا به عنوان توضیحی برای صفحه شما عمل می کند.

کلمات کلیدی اصلی خود را در برچسب H1 قرار دهید تا رتبه آن بهبود یابد.

۴. طول صفحه :

موتور جستجو صفحات طولانی را ترجیح می‌دهد چون صفحات بلندتر می‌توانند جنبه‌های بیشتری از موضوع شما را پوشش دهند .

۵. برچسب Canonical:

وقتی دو URL با محتوای مشابه دارید باید از برچسب متعارف استفاده کنید.

این برچسب مانع از انتشار محتوای تکراری می شود زیرا به Google می گوید که یک URL معادل دیگری است ، بنابراین دو صفحه با همان محتوای صفحات مختلف نیستند و به صفحه اصلی تعلق دارند.

۶. بهینه سازی تصویر:

در کنار متن ، تصاویر نیز باید با استفاده از متن alt ، عنوان و توضیحات و موارد دیگر بهینه شوند.

بعلاوه ، تصویر خود را به عنوان “image1.jpg” نامگذاری نکنید ، در عوض از نامهای توصیفی ، به عنوان مثال ، “woman-driving-car.jpg” استفاده کنید.

۷. به روزرسانی های محتوا:

موتورهای جستجو محتوای تازه به روز شده را ترجیح می دهند. بنابراین ، همچنان اطلاعات بیشتری را به سایت اضافه کنید و در صورت لزوم صفحات قدیمی را به روز کنید.

 

۸. لینک های خروجی:

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در اختیار بازدیکننده گان  قرار دهید می توانید از پیوندهای خروجی برای ارسال کاربران به وب سایت دیگری استفاده کنید.

می تواند یک عامل اعتماد برای Google باشد. با این وجود ، استفاده از لینکهای خروجی تاثیر بسیار زیادی در رتبه بندی  می گذارد ، بنابراین از آنها در به شکل مناسب و متعادل  استفاده کنید.

۹. پیوندهای داخلی: شما می توانید صفحات خود را به هم پیوند دهید تا ترافیک از یک به صفحات دیگری که توسط کاربران کمتر کلیک می شود هدایت شود.

۱۰. کلمه کلیدی در URL

URL باید دارای کلمات کلیدی باشد زیرا راهی برای ارسال سیگنال مربوط به موتورهای جستجو است.

۱۱. نقشه سایت: شما می توانید یک نقشه سایت برای سایت خود ایجاد کنید. به موتورهای جستجوگر کمک می کند تا صفحات موجود در وب سایت شما را که بخشی از سئو است ، فهرست کنند.

۱۲. Google Webmaster Tool: می توانید سایت خود را در Google Webmaster Tool تأیید کنید. این اطلاعات با ارزش را برای بهینه سازی اندازه شما فراهم می کند.

۱۳. محتوای صفحه: محتوای صفحه باید با کیفیت خوب ، مرتبط و جدید باشد. علاوه بر این ، باید بیشترین تقاضا را تأمین کند ، به این معنی که باید با مباحث بسیار جستجو شده ، کلمات کلیدی و غیره مرتبط باشد.

۱۴. محتوای قابل پیوند: این نوع محتوا با هدف جذب پیوندها به طور کلی از وب سایتهای دیگر در وب  خود ایجاد کنید.

۱۵. قالب بندی محتوا: محتوا باید قابل خواندن و ساماندهی باشد که می توانید از طریق روش های مختلف از قبیل:

  • قسمت های مهم یک صفحه را با استفاده ازدرشت نشان دادن متن ، زیر خطی و italics برجسته کنید
  • از اندازه قلم مناسب حداقل 14 برابر استفاده کنید
  • محتوا متن  را در پاراگراف های کوچک 4-5 خطی تقسیم کنید
  • فاصله مورد نظر بین پاراگراف ها را حفظ کنید تا خواندن آن آسان شود
  • از CSS برای جذاب نشان دادن بخش های خاص محتوا استفاده کنید

 

۱۶. تصاویر و عناصر چندرسانه ای:

تصاویر ، محتوای شما را جذاب تر و جذاب تر می کنند ، در صورت امکان تصاویر را به محتوای خود اضافه کنید.

با این حال ، تصاویر را به صورت غیر ضروری یا زیاد اضافه نکنید زیرا این امر می تواند تأثیر بدی بگذارد. تصاویر نباید زیاد باشند زیرا ممکن است زمان بارگذاری صفحه شما را افزایش دهد ، که برای سئو مناسب نیست.

 

۱۷. بهینه سازی URL: می توانید یک URL را به دو روش مختلف بهینه سازی کنید: بهینه سازی URL و ساختار URL.

یک url بهینه باید کم‌تر از ۲۵۵ کاراکتر باشد و باید برای جدا کردن قسمت‌های مختلف نشانی اینترنتی استفاده شود. علاوه بر این باید کوتاه و توصیفی و شامل کلیدواژه‌های هدف تان باشد.

۱۸.  بهینه سازی ساختار URL:

ساختار URL باید منعکس کننده ساختار واقعی یک وب سایت باشد. می توانید با ساختن دسته هایی که به کاربران و موتورهای جستجو کمک می کند محتوا را با سهولت پیدا کنند ، آن را بهینه کنید.

وب سایت بدون دسته بندی مانند یک انبار با موارد غیر سازمان یافته است و با دسته بندی ها ، به نظر می رسد یک انبار است که در آن اقلام به دسته های مختلف تقسیم می شوند.

اگرچه می توانید زیر گروه ها نیز داشته باشید ، توصیه می شود از دو سطح فراتر نروید: به عنوان مثال:

صفحه اصلی> رسانه های اجتماعی> توییتر> مقاله (بهینه سازی شده)
صفحه اصلی> رسانه های اجتماعی> توییتر> چگونه> مقاله (بهینه نشده است)

 

۱۹.  سرعت بارگیری صفحه: موتورهای جستجو همیشه تلاش می کنند تا وب سریعتر شود.

ترجیح می دهد سریعترین وب سایت ها را در فهرست خود قرار دهد که از نظر سئو برای یک سایت خوب است.

۲۰.  دوستی با موبایل: با افزایش کاربران اینترنت همراه ، حدود 60٪ جستجو در Google از طریق دستگاه های تلفن همراه ایجاد می شود.

بنابراین ، یک وب سایت که قابل حمل و نقل نیست ، شاید نیمی از ترافیک بالقوه را از دست بدهد.

سئو در صفحه وب

منبع


برچسب‌ها:, , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.